Een nieuwe folder? Website nog eens veranderen en up to date maken? Of toch enkel via FB en Linked In? Nee, Instagram, ja, zelfs tiktok… . Toch maar nog een meedoen aan een vakbeurs.. vergeet geen bedrijfsfilm aan te maken… en bekijk je SEO.
Waar gaan we beginnen… ?
Uiteraard is een mix van dit alles dé oplossing. Maar zorg er voor dat je op de hoogte bent van wat deze zaken allemaal betekenen en vergen. Verwerf de nodige kennis van zaken zodat je kunt meepraten met experten en betrokken medewerkers… ook in 2024… .
Onze docenten hebben allen bewezen expertise en loodsen jullie doorheen alle aspecten van “sales en marketing”
Programma
Het programma voor 2024 wordt binnenkort bekend gemaakt.
de sessies gaan gewoonlijk door op donderdagavond van 19u30 tot 22u30
praktische informatie
locatie : Bedrijvencentrum Wevelgem, Vlamingstraat 4
prijs : Dit traject kost 1500 euro excl BTW
QP Consult is erkend dienstverlener in de pijl opleiding voor subsidie via de KMO Portefeuille. Hierdoor kan u 30% subsidie verkrijgen.
inschrijven : Bel 0495/52.72.01 of mail naar info@qpconsult.be
Annulatie voorwaarden :
Bij annulering binnen de 15 kalenderdagen voor de aanvangsdatum van de opleiding is de overeengekomen prijs geheel verschuldigd.
Je mag altijd een collega in je plaats laten deelnemen. Gelieve elke wijziging in die zin via mail door te geven aan herman.hillaert@qpconsult.be.
Bij eerdere annulering is steeds 10% van de overeengekomen prijs verschuldigd. Elke annulering dient via email (herman.hillaert@qpconsult.be) te worden bezorgd.
Meer informatie in de algemene voorwaarden
Naar aanleiding van onze vele strategiebegeleidingen en contacten met ondernemers valt het ons op dat vele van die ondernemers zich laten begeleiden door externen voor hun marketingbeleid... en dat is een goede zaak!
Evenwel zijn we overtuigd dat het noodzakelijk is dat u als bestuurder van uw bedrijf best toch enige basiskennis kan verwerven inzake marketing.
Op die manier kan u nog beter communiceren met externen of medewerkers die voor uw bedrijf de marketing strategie bepalen.
Fundamenten van marketing
Vincent Kint •
Vincent Kint (UNIZO West Vlaanderen) heeft ruime ervaring in de marketing. Zijn eigen aanpak vloeit voort uit zijn atypische carrière.
Vanuit de hulpverlening switchte hij immers 20 jaar geleden naar een eigen zaak. Met 13 enthousiaste medewerkers maakte hij straf werk van uw communicatieaanpak. De essentie van je bedrijf haalt hij boven met een doorgedreven identiteitsstudie. Samen met zijn klant gaat hij op zoek naar het “waarom” van jouw bedrijf en wat de betekenis daarvan is voor jouw klanten. Waarom kiezen ze voor jou? Hoe breng je een persoonlijk verhaal op een digitale manier?
Leer alles over je digitale avatar en hoe je die in de markt zet, zodat je een maximale conversie bereikt.
Na Vincent zijn passage heb je duidelijke inzichten verworven over je product of dienst in de markt zetten, zowel offline als online.
De zin en onzin van het digitale tijdperk uitgelegd.
Marketingfundamenten voor KMO’s - met inspirerende voorbeelden uit de eigen regio…
Wat is uw verhaal?
Social media voor bedrijven anno 2024: wie, wat, waarom, hoe, wanneer, hoeveel, ...
Stefaan Lammertyn • 2024
Stefaan Lammertyn is Communication Manager van AZ Groeninge.
Vanuit zijn ruime ervaring (oa als zaakvoerder van het online communicatiebureau Pixular in Roeselare) heeft Stefaan een professionele kijk over sociale media en hoe een ondernemer/organisatie vandaag en morgen dit medium kan inzetten als strategische troef. Zijn motto “Netwerken is net als werken” brengt hij dagelijks in de praktijk. Sociale media helpen hem daarbij.
Programma > Inhoud - Sociale Media, wat zijn dat nu eigenlijk? - Het sociale media landschap: door het bos de bomen - Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook voor mijn bedrijf/organisatie - Geen magie maar strategie: 11 geboden om sociale media succesvol te gebruiken - U vraagt, wij draaien.
Branding, personal branding... iets voor u?
Reinout Van Zandycke • 2024
In deze sessie zal Reinout Van Zandycke, zaakvoerder van Exposure uit Roeselare een introductie geven over hoe je je bedrijf kan doen groeien door te investeren in personal branding.
Bij veel grote bedrijven hangt 15% à 20% van het imago af van de CEO zijn personal brand.
Bij kmo’s is dit meestal nog veel meer.
Daarom krijg je in deze luchtige en concrete workshop tips en adviezen om op een effectieve manier met je eigen merk aan de slag te gaan. De modellen worden vergezeld met veel lokale en internationale voorbeelden.
Misdaad, seks en straffe verhalen
Jeroen Thibaut • 2024
Een goed idee is goud waard, maar hoe krijg je het neergeschreven?
We bekijken hoe je ervoor zorgt dat je lezers écht lezen wat je schrijft en daarna doen wat je vraagt. Van aandacht trekken, over jezelf verkopen tot scanbaar schrijven voor het internet. Praktische schrijftips en slimme methodes die je woorden kracht bijzetten.
Jeroen Thibaut (FIKZ Copywriting) helpt kmo’s om makkelijk nieuwe klanten te bereiken en te halen. Met heldere, goed geschreven teksten die aanzetten tot actie.
Het belang van bewegende beelden en hoe ze zelf eenvoudig te maken...
Kurt Vandemaele • 2024
Kurt Vandemaele is al meer dan dertig jaar als journalist in zowat alle media. 24 jaar schreef hij voor Humo. En tussendoor was hij jarenlang te horen op Radio 2, presenteerde hij op Canvas, VT4 en WTV-Focus.
Bij kingkong.be maakte hij met enkele journalisten de eerste internettelevisie, nog voor youtube bestond. Op de regionale tv, WTV-FOCUS, maakte hij programma’s die hij zelf filmde, lang voor het normaal was dat journalisten in hun eentje de straat op trokken. Nadien regisseerde hij vaker reportages voor tal van zenders. En dat allemaal zonder enige technische bagage. Hij behielp zichzelf altijd. En tegenwoordig wordt het alsmaar makkelijker.
Iedereen kan boeiende filmpjes maken. Gewoon met je gsm. Communiceren in beelden wordt ook alsmaar noodzakelijker. Want op sociale media worden bewegende beelden veel meer geconsumeerd dan woorden. Wie iets te vertellen of te verkopen heeft, zorgt er dus maar beter voor dat hij of zij het ook kan zeggen met bewegende beelden.
Kurt Vandemaele houdt na al die jaren vol dat hij er helemaal niets van kent, maar daardoor is hij de man die kan uitleggen hoe je zelf een filmpje maakt, als je er niets van kent.
Een "ja!" krijgen van uw klant? Zo werkt het!
Geert Delobelle - 2024
Geert Delobelle staat voor:
- Salesatelier: salestrainingen en –coaching om u te helpen scoren bij hun klanten
- Auteur van 3 boeken en digitale learningtools over sales
- Zelfstandig business consultant voor Thomas International people assessments, accurate meetinstrumenten om rekruteringsrisico’s te beperken en productiviteit en motivatie van uw personeel te bevorderen
- Docent hogeschool Vives.
Wat maakt dat iemand “ja” zegt op uw voorstel voor een afspraak, reageert op uw mail, akkoord is met uw offerte? Niet meer twijfelt en
sneller beslist?
Hoe kan je voorkomen dat iemand “nee” zegt?
En wat als de klant “nee” zegt of “ja, maar..”?
In tekst, woord en beeld geven we u 10 tallen dagelijks bruikbare tips om die “ja” te krijgen. Allemaal kleine porretjes om uw boodschap kracht bij te
zetten.
Daag Geert uit en kom af met uw moeilijkste “neen’s"
Toegepast Bedrijfsbezoek en Checkpoint Charlie
Herman Hillaert - 2024
Najaar 2024 gaan we een bedrijf bezoeken dat “excelleert” in minstens in 1 van de KUUK – onderdelen die dit jaar aan bod zullen komen . We leggen dit vast in de loop van ons traject en zullen de deelnemers hierbij betrekken. Zeker de moeite ! Tijdens ‘Checkpoint Charlie” krijgt iedere deelnemer de kans zijn/haar
marketingstrategie (of een onderdeel ervan) toe te lichten aan de groep en in dialoog te gaan met hen… zie het als een klankbordsessie, als een test…. Dergelijke oefening wordt samen met QP Consult en de experten voorbereid zodat je, maximaal, verrijkende info en advies zult krijgen van experten en collega-ondernemers